Persoonlijke Pagina Bas (1B)
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Interne links: (naar geassocieerde onderwerpen BINNEN deze website) . . Externe links: (naar geassocieerde onderwerpen BUITEN deze website) ....
Voorstelvideo’s en Matching (1A)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 29-05-2016 Een experiment met voorstelvideo's waarvoor we uw feedback nodig hebben om te weten of dit wel of niet iets toevoegt aan een stilstaande foto. Vooral van belang omdat uit wetenschappelijk onderzoek (tot een ieders...
Ons Team Teamlid 1 Bas (1A1)
Ik ben werkzaam als vrijgevestigd (kinder- en jeugd-) psychiater na ruim 15 jaar te hebben gewerkt bij Accare, lokatie Assen. Voordien was ik volwassenen psychiater. Momenteel ben ik voor beide doelgroepen geregistreerd. Voor mijn opleiding tot psychiater, ben ik...
Ons Team Teamlid 2 Jacqueline (1A2)
Ik ben werkzaam als relatie- en gezinstherapeut, tevens psychomotorisch therapeut (PMT)/ runningtherapeut. Daarnaast ook supervisor. Vanaf 1994 heb ik binnen de Kinder- en Jeugdpsychiatrie gewerkt, zowel ambulant als klinisch en een periode in de...
Netwerktheorie/ ‘Experience Sampling’ methode (1C)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 28-05-2016 Classificeren als kunst: De gebrekkige validiteit van onze psychiatrische classificaties en diagnoses, zoals hierboven beschreven, in het achterhoofd houdend, zouden we echter van 'nood ook een deugd' kunnen maken, door...
Blogs/ Publicaties/ Opinie (Teamleden) (1C)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 22-05-2016 Algemene berichtenpagina (met o.a. recente relevante ontwikkelingen binnen de jeugdzorg) Als u meer wilt weten over onze visie, zou u ook eens een kijkje kunnen nemen bij dingen die verschillende van ons daar ooit over...
Psycho-Dynamische en Systeemvisie (1C1/ 1C3)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 29-05-2016 Denkkader: We werken binnen een multidisciplinair team en hanteren een systemisch en psycho-dynamisch denkkader om de problematiek die ons wordt gepresenteerd, te ordenen en te begrijpen. LEES MEER ... Systemisch wil...
Boommetafoor (1C5)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste update: 22-05-2016 Wij gaan er van uit dat alle dingen op de een of andere manier samenhangen, ook al kunnen we die verbanden maar zelden in hun volle omvang zien. Neemt niet weg dat wij daar in ons werk wel voortdurend naar op zoek zijn....
Onze Visie: Systeemvisie (1C3)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 30-05-2016 Systemisch wil zeggen met oog voor wat er zich aan uitlokkende of in stand houdende factoren TUSSEN individuen afspeelt. Wij zien een individu (Bio + Psyche) dan ook nadrukkelijk niet als een op zichzelf staand 'iets',...
Onze Visie: Psychodynamische visie (1C1)
Auteur: T.B. Esenga Laatste Update: 03-06-2012 Psycho-Dynamisch wil o.a. zeggen: Met oog voor factoren BINNEN het individu, dus bijv. hoe de gedachten, gevoelens en gedragingen mede bepaald worden door ‘gevoelige snaren’ die men in de interactie met mn ouders, in de...
Onze Visie: Het Bio-Psycho-Sociale model (1C2)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 03-06-2016 Bio-Psycho-Sociale Model: We gaan er vanuit dat een mens in de eerste plaats een biologisch/ lichamelijk wezen is, waar van alles mee aan de hand kan zijn en wat dus als eerste in kaart gebracht of uitgesloten moet...
Onze Visie: Polyzoom-visie (1C4)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste update: 22-05-2016 Tijdens de diagnostiek en behandeling ‘zoomen’ wij voortdurend in en uit en zoeken we naar verklaringen en interventies die bij elk zoomniveau passen. De naam ‘PolyZoom’ verwijst dan ook naar het wisselen van het niveau...
SOS (1D2)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 29-05-2016 ‘Goed door een echtscheiding heen komen’ Het begeleiden van mensen in een (v)echtscheidingsprocedure blijkt een vak apart te zijn waar de mensen van SOS zich op hebben toegelegd. . SOS is geen onderdeel van PolyZoom maar...
Regionale Samenwerking (Provinciaal) (1D4)
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Interne links: (naar geassocieerde onderwerpen BINNEN deze website) . Externe links: (naar geassocieerde onderwerpen BUITEN deze website)...
KLIK (1D3)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 28-05-2016 KLIK is een groter samenwerkingsverband (waar de Stichting ggz-maatwerk en SOS (en dus ook PolyZoom) onderdeel van uitmaken), bestaande uit 70 psychologen, orthopedagogen maar ook andere psychosociale hulpverlenders in...
VZGP/KJP (1D3)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 28-05-2016 Een schaars goed ... Onze Kinder- en Jeugdpsychiater (Dhr. Eisenga) is lid van de Vereniging Zelfstandig Gevestigde Psychiaters Noord en Oost Nederland (www.vzgp.nl). Een groep van 45 vrijgevestigde psychiaters waarvan...
Maatwerk (1D4)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 29-05-2016 De Stichting GGZ-Maatwerk is een van de samenwerkingsverbanden waar PolyZoom onderdeel van uitmaakt met de bedoeling gebruik te kunnen maken van elkaars specifieke deskundigheden en aldus een groter palet aan zorg te...
Blauwe Uil (1D2)
Als u als volwassene (>18) op zoek bent naar een mindfulnesstraining en/ of meer spirituele hulp, dan zou u eens een kijkje kunnen nemen op de website van www.deblauweuil.nl met zowel een praktijklocatie in Eelde-Paterswolde (Dorpshuis) als in Groningen (Stad). ....
@ Lokale Samenwerking (Collega praktijken) (1D2)
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Interne links: (naar geassocieerde onderwerpen BINNEN deze website) . Externe links: (naar geassocieerde onderwerpen BUITEN deze website)...
Opvoedingsproblemen (2A9)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 28-05-2016 Moeilijke 'Matching': Ook voor opvoedingsproblemen geldt dat de oorzaak ervan primair in het kind kan zijn gelegen of terug te voeren is op bepaalde eigenschappen, kwetsbaarheden of 'gevoelige snaren' van u als ouder(s)...
Klachten & Problemen Classificeren Diagnosticeren Netwerktheorie (2A)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 28-05-2016 Waarmee kunnen we u helpen ? Een willekeurige greep van problemen waarmee cliënten/ ouders/ volwassenen ons benaderen: Vragen betreffende het gedrag van hun kind Angstige, dwangmatige en depressieve klachten...
Sprituele/ Religieuze/ Existentiele/ zingevingsprobl. (7e milieu) (2A16)
De wijdste cirkel om ons heen wordt gevormd door de spirituele, religieuze en existentiële dimensie. Ogenschijnlijk ver weg maar onbewust van grote invloed. Het gaat hier om dingen die men zingeving te maken hebben. Niet als hoogdravend iets maar gewoon vragen die...
Culturele problemen (6e Milieu) (2A15)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 13-06-2016 CULTUREEL- BEPAALDE PROBLEMEN (6E MILIEU) . Voorbeeld acculturatie problematiek: Wat te doen bij iemand die vanuit zijn cultuur de vrouw als ondergeschikt aan de man ziet, die lijfstraffen in de opvoeding onder bepaalde...
Maatschappelijke, Culturele en Spirituele problemen (5e, 6e en 7e milieu) (2A14)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 13-06-2016 5e, 6e en 7e milieu: Resp. Maatschappelijke/ 'Tijdgeest'/ Culturele en Spirituele invloeden : De drie wijdste cirkels die rondom een persoon met al zijn milieus getrokken kan worden zij die van de maatschappelijke,...
Problemen met de virtuele wereld/ internet/ sociale media (4e milieu) (2A13)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update 13-06-2016 4e milieu: Virtuele wereld van Sociale Media, games, internet, etc.: Een 4e nog weer wijdere cirkel rondom het individu, verwijst naar de virtuele wereld van sociale media, computergames, etc. . Dit is de komende 10 jaar...
Problemen in omgang met de vrienden-/ kennissenkring (3e milieu) (2A12)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 13-06-2016 3e milieu: Vrije tijd, club, vereniging, vrienden, kennissen, etc.: De nog weer wijdere 3e cirkel rondom het individu, zijn partner/ gezin/ familie (1e milieu), de school/ werk (2e milieu), verbeeldt de omgang met mensen...
Problemen op school of op het werk (2e Milieu) (2A11)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 13-06-2016 2e milieu: Weer even het 'Poly-Zoom'-model als uitgangs punt nemend, verbeeldt de volgende cirkel rondom het individuen en de ouders/ het gezin, het zgn. 2e milieu ofwel de invloed vanuit en op de school of igv...
Gezinsproblemen (1e Milieu) (2A9)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 30-05-2016 Systemische invalshoek: Elders op deze website hebt u uitgebreid kunnen lezen dat wij problemen die iemand heeft, pas opvatten en behandelen als primair individuele problematiek als alle invloeden vanuit en op het...
Relatieproblemen (1e Milieu) (2A8)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 13-06-2016 Individuele en/ of relatieproblemen op ouder-/ echtpaarniveau: Los van eventuele problemen met een kind kan het natuurlijk ook zo zijn dat ouders, nog voordat dat symptomen bij hun kind te weeg brengt, zelf aangeven...
Wat bieden wij Hulpaanbod Inleiding (2A/ 2C1)
Auteur: T.B. EisengaLaatste Update: 28-05-2016 Hulpaanbod Analoog aan de eerder, elders besproken verschillende 'zoom'-niveaus/ milieus/ cirkels, bieden wij verschillende vormen van diagnostiek en behandeling: Op het Individu gericht: • (Kinder- en jeugd-)...
Begeleiding (2C14)
Begeleiding vs Behandeling: Wat is nu het verschil tussen begeleiding en behandeling, zult u zich misschien afvragen. Behandeling is op verandering binnen de persoon en/ of zijn context gericht, waarbij de eigen autonomie veel nadrukkelijker als uitgangspunt wordt...
Behandeling (2C13)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 30-05-2016 (Staat er dubbel in. Ook bij 2D5. Dus misschien een eruit) Behandeling in verlengde van diagnostiek: Ook de behandeling laten we zo veel mogelijk aansluiten bij wat we op de verschillende niveaus in kaart hebben...
Diagnostiek (2C11)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 30-05-2016 Geen behandeling zonder diagnostiek: Als eerste is natuurlijk altijd een vorm van diagnostiek noodzakelijk. Zeker vanuit een medische achtergrond hebben wij meegekregen dat 'je (in therapeutische zin) 'van mensen...
Budgetplafonds Zorgverzekeraars
Werkwijze/ Stappenplan Van aanmelding tot afsluiting (2D)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 22-05-2016 Aanmeldingsprocedure: Wat gebeurt er na aanmelding/ verwijzing ? De verschillende fasen van aanmelding tot afronding van de behandeling en sluiting van het dossier ... 1. Na verwijzing door uw huisarts, bedrijfsarts,...
ROM/ Vragenlijsten (2D2)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 30-05-2016 Hieronder volgt informatie over drie vragenlijstjes die u na aanmelding en reeds voor het eerste gesprek en na afloop toegestuurd krijgt om het effect van onze behandelingen te meten (dus OF en IN WELKE MATE een...
Intakegesprek (2D3)
Stap 3 is het intakegesprek. Met wie zult u het intakegesprek hebben en wie gaat de behandeling doen: . Alle cliënten worden altijd ten minste een keer gezien door de psychiater (Dhr. Eisenga) die formeel hoofdbehandelaar en eindverantwoordelijk is. . De intake...
Diagnostiek & behandelplan (2D4)
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Interne links: (naar geassocieerde onderwerpen BINNEN deze website) . Externe links: (naar geassocieerde onderwerpen BUITEN deze website)...
Afsluiting (2D6)
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Interne links: (naar geassocieerde onderwerpen BINNEN deze website) . Externe links: (naar geassocieerde onderwerpen BUITEN deze website)...
Behandelevaluatie (2D7)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 30-05-2016 Behandelevaluatie: Geachte heer/ mevr., ouder(s), etc. Reden van dit schrijven: Binnen de GGZ worden alle mogelijke behandelingen toegepast. Waarschijnlijk is de helft daarvan niet werkzaam. Het probleem is echter dat we...
Coaching & Werkbegeleiding Cliënten (2C21)
Coaching is een gebied waar wij ons in de loop der tijd en onder druk van de maatschappelijke ontwikkelingen, ook geleidelijk aan steeds meer op zijn gaan toeleggen. Wezenlijke verschillen tussen coaching en therapie zijn er niet, althans niet zoals wij tegen coaching...
Coaching Professionals
Coaching en werkbegeleiding/ supervisie professionals werkzaam in de (Geestelijke) gezondheidszorg. -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Interne links: (naar geassocieerde onderwerpen BINNEN...
Doelgroep: Onderwijsinstellingen (2C2)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 22-05-2016 Wij kunnen worden benaderd voor onderwijs- en bij- en nascholingsactiviteiten. De heer Eisenga heeft speciale affiniteit voor elearning en hij heeft 15 jaar geleden eens een heel eigen methodiek daarvoor uitgewerkt en...
Onderwijs en Bij- en Nascholing (2C23)
Bij- en nascholing: Wij zijn ook beschikbaar voor bij- en nascholing op het gebied van psychopathologie en aanpalende gebieden (of andere onderwerpen waarvan u op grond van deze website vermoedt dat wij daar zinnige dingen over zouden kunnen zeggen). LEES MEER ......
Supervisie (2C22)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 14-06-2016 Supervisie en werkbegeleiding zijn beiden vormen van begeleiding van professionals in opleiding door een professional die reeds klaar is met de opleiding en veelal een een groot aantal jaren praktijkervaring heeft. Het...
Consultatie (2C12)
Iedereen zijn eigen specialisme: Iedere hulpverlener en praktijk heeft in de loop der jaren bepaalde gebieden gekregen waar men meer affiniteit mee of talent voor heeft en waar men dus speciale expertise voor heeft ontwikkeld. Geen enkele hulpverlener heeft alles op...
Coronabeleid PolyZoom
Coronabeleid: Beeldbellen tenzij …
In- en uitzoomen (onze visie op psychotherapie)
(Psycho-) therapie komt in de kern neer op het verschuiven van betekenissen (subjectief) en niet op het veranderen van objectieve feiten en omstandigheden.
Budgetplafonds Zorgverzekeraars
Toestemmingsverklaringen (4A/ 3B)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 22-05-2016 Hier kunt u verschillende toestemmingsformulieren dowmloaden, invullen en ons doen toekomen. Alles wat u ons toevertrouwt vat onder ons beroepsgeheim en mogen wij dus niet zomaar uitwisselen met andere hulpverleners,...
Modelverwijsbrief Sjabloon (4A/ 3B)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 22-05-2016 Model verwijsbrief Modelverwijsbrief HA naar PolyZoom hier te downloaden . Vanaf 01-01-2014 moet de verwijsbrief van u als huisarts aan bepaalde eisen voldoen wil het onderzoek/ de behandeling voor vergoeding door de...
Patientenfolders/ Psycho-educatie Download (3B1)
Hieronder vindt u een aantal patiëntenfolders over uiteenlopende onderwerpen voor het geval u op zoek bent naar aanvullende informatie: LEES VERDER ... Medicatie: Folder Fevarin FLUVOXAMINE Folder DEXAMFETAMINE Folder CITALOPRAM Folder CLONIDINE Folder Concerta...
Sociale Netwerk Kaarten (SNK) Downloads (3B4)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 22-05-2016 Als u het handig vindt om een compact overzichtje te hebben van onze praktijk dan kunt u onderstaande ‘Sociale netwerkkaart’ (SNK) downloaden en uitprinten. (Als u op onderstaande link klikt wordt het document...
Digitale anamnese (2D2/ 3A8)
Wij hopen dat hier ooit een digitale anamnese instrument komt te staan. We spelen al jaren met de gedachte maar dat blijkt toch veel ingewikkelder dan we aanvankelijk dachten (en enige programmeerkennis te vereisen). Het zal er dus voorlopig niet van komen maar als u...
Meetinstrumenten (3A7)
Auteur: T.B. Eisenga Laatste Update: 30-05-2016 IEZES: Een scorelijstjes om het effect van medicatie enigszins objectief in kaart te brengen is hier te downloaden. LEES VERDER: ... Als u of uw kind medicatie gaat gebruiken, gaan we dat altijd eerst gedurende een...
3B Toelichting Downloads (3B)
Hier kunt u allerlei zaken downloaden zoals aanmeldformuieren, registratieschema's, opbouwschema's, psycho-educatief materiaal (brochures) over behandelvormen, medicatie, etc. waar tijdens de gesprekken naar kan worden verwezen....
Algemeen
Copyright
©Polyzoom 2023
www.polyzoom.nl
[email protected]
Praktijkadres
Polyzoom, Praktijk voor Kind, Jeugd en Gezin
Bahler Boermalaan 14
9765 AP Paterswolde (Drenthe).
Postadres
Postbus 110, 9765 ZJ
Eelde – Paterswolde
Telefoon
050 – 406 36 50 (Dhr. Eisenga en mw. Heezen)
.